onsdag 12 september 2012

Höststatus plus faun!

Ofta blir sensommaren inte alls varm, istället blir det höst direkt och jag känner mig jättekränkt över detta. Men i år blev det faktiskt lite varma dagar trots allt, inklusive årets första stenhuggarpass mitt under ett åskoväder i måndags. Sam hade just börjat hugga ut Kristus på granitreliefen och han deklarerade att detta var upphov till vädret. Jag svarade att det var bra att ha naturen på sin sida när man tar avgörande steg i sina verk, varpå Sam svarade att man inte ska vara övermodig, det var trots allt bara vädret som hade varit med.

Jag kommer vara kvar hos Sam åtminstone tills oktobers slut. Just nu går det riktigt bra med det jag arbetar på: ekorren är snart klar, skallen som jag hugger i granit har aldrig sett bättre ut och jag har gjort två små figurer i lera som jag är nöjd med.
Jag arbetar också på att lägga upp en hemsida med en mer regelrätt portfolio över mina verk: förhoppningsvis något jag kommer lägga upp inom de närmsta veckorna!


 En av de nya figurerna jag arbetat med, en mindre faun i terrakotta. Verket 
är det första jag skulpterar i lera på ett tag, motivvalet är en hommage till
de små figurer jag brukade skulptera när jag gick på Lunnevads folkhögskola.

1 kommentar:

  1. Hej Gabriel!
    Jag var på Flyinge förförra helgen för att sköta hästarna åt LDK när de var på turné i sydlandet. Och jag hittade din häst! Han står och ser glad ut mot folk som kommer in i stora ridhuset. Tänk så glad jag blev när jag hittade honom :) Tänkte bara tala om det, så du vet att han mår bra och allt sånt!

    KRAM

    SvaraRadera