fredag 4 november 2011

Immanuell Kant på Palatset!

Mitt examensarbete från Konstfack, "Immanuell Kant inför döden", kommer att ställas ut på Palatset i januari!
Palatset är ett nystartat kulturhus för unga. Idéen till projektet är att skapa en plats där unga ska få testa och uppleva olika sorters kulturuttryck; tänk Tom Tits Experiment men med kultur istället för naturvetenskap. Palatset ligger på riddarholmen och är inrymt i Gamla Riksarkivet, en fantastisk nationalromantisk tegelbyggnad från 1890 - bara den värd ett besök. Fram till sommaren har de tema skräck och rädsla på sina utställningar, vilket passar mitt verk utmärkt.

I samband med vernissagen av verket kommer jag också hålla i en workshop där ungdomar får pröva att arbeta i papier-mache-lera av samma typ som jag använt till verket. Det blir jättespännande!
Så ta med alla vänner mellan 6-16 år och kommer över i januari vettja!
Exakta datum kommer när jag vet.


"Immanuell Kant inför döden", 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar